Business Controller
Voor ons business control team zoeken we een proactieve en energieke business controller voor op ons kantoor in Nieuwegein. Als sparringpartner voor het management optimaliseer je processen en lever je cruciale managementinformatie. Je rapporteert aan de manager business control, werkt samen met het finance team en voorziet stakeholders van input voor strategische besluitvorming.
Babilou Family is dé snelst groeiende kinderopvangorganisatie (nummer 1 Europese kinderopvangmarkt) met locaties in 10 landen, waaronder in Nederland. Je kunt ons kennen van de merken BLOS, BijdeHandjes, Zein en Zonnekinderen. Onze missie is om zoveel mogelijk kinderen tussen 0 tot 12 jaar spelenderwijs te stimuleren tijdens een van de meest bijzondere perioden in hun leven: bij ons op de opvang. De organisatie is in transitie en speelt een leidende rol in de (internationale) consolidatie van de markt. Werken bij Babilou Family Nederland betekent werken bij een toonaangevende organisatie met een zeer aantrekkelijk groeipotentieel met vestigingen verspreid over heel Nederland.
Wat ga je doen?
Jij wordt de rechterhand van de manager business control en fungeert als de financiële partner voor het regionaal managementteam en de operationeel directeuren binnen Babilou Family Nederland. Je werkt nauw samen met de CFO, manager business controller en je andere collega's binnen business control. Als 'financieel strateeg' van je regio en het servicekantoor draag je bij aan inzichten, analyses en aanbevelingen die de business ondersteunen en uitdagen om acties te ondernemen die meteen waarde toevoegen.
Binnen ons team zijn we er voor elkaar en ben jij de back-up wanneer nodig. Je bent verantwoordelijk voor de periodieke managementrapportages en analyses, de jaarbegroting, (rolling) forecast en de laatste ramingen voor jouw regio. Daarnaast ben je de go-to persoon voor de operationeel directeuren, het regiomanagement en andere betrokkenen.
Je ondersteunt hen niet alleen met essentiële inzichten over financiële en operationele prestaties, maar je stelt ook dagelijks de vraag: doen we nog steeds wat nodig is om topzorg te bieden en financieel gezond te blijven, of kunnen we het nog beter doen? Je bent de financiële steunpilaar van je regio en houdt de business scherp op de risico's en kansen die je ziet, met oog voor de balans tussen kwaliteit van zorg, kosten en efficiëntie. Met behulp van reporting tools zorg je ervoor dat de juiste stuurinformatie helder is en je vertelt het verhaal erachter. Niet alleen tijdens de periodieke business review, maar ook bij ad-hoc analyses, investeringsvoorstellen, business cases en integratieprojecten.
Enkele taken die op jouw bord liggen: business cases opstellen voor het openen, sluiten en optimaliseren van locaties, aandacht voor kostenontwikkeling (zoals ZZP inhuur, variabele kosten) en ondersteuning bieden aan stafafdelingen om beter te presteren (bijvoorbeeld HR inzicht geven in hun targets). Je hebt een toekomstgerichte focus en helpt bij het identificeren van risico's en kansen.
Je komt te werken in een gedreven en informeel team met jonge en ervaren collega’s. Ons servicekantoor zit in Nieuwegein, maar je kunt een combinatie maken tussen op locatie en thuiswerken voor een betere werk-privé balans. Heb jij een sterke drive voor kwaliteit en verbetering en denk je in mogelijkheden? En ben je op zoek naar een stukje maatschappelijke betrokkenheid in een omgeving die continu in beweging is? Solliciteer dan snel!
Dit ben jij:
- In het bezit van een afgeronde HBO+ opleiding en minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
- Een professionele gespreks- en sparringpartner binnen zowel finance als andere functionele gebieden, bijvoorbeeld richting senior management
- Ervaren met Excel en heb je sterke affiniteit met IT/BI tools
- Beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal uitstekend in zowel woord en geschrift
- Een verbindende teamspeler die strategisch sterk en operationeel betrokken is
- In staat om draagvlak te creëren voor (strategische) beslissingen
- Analytisch sterk, oplossingsgericht, zelfstandig en flexibel
Wij bieden jou:
- Een fulltime contract voor 32 of 36 uur
- Een prachtige werkplek in een modern kantoor in Nieuwegein, met de mogelijkheid om hybride te werken mét een thuiswerkvergoeding
- Een passend salaris conform CAO kinderopvang, schaal 13. Salarisschaal 13 varieert tussen €5.287 en €7.258 o.b.v. 36 uur. Je wordt ingeschaald afhankelijk van ervaring en vaardigheden
- 8% vakantiegeld, 4% eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, pensioenbijdrage en een bedrijfsbijdrage voor de zorgverzekering
- Een informele en dynamische werkomgeving
- Dagelijks een biologische en uitgebreide lunch op kantoor
- 12,5% personeelskorting als je je kind naar een van onze kinderopvangcentra brengt
- Diverse mogelijkheden voor professionele ontwikkeling
Geïnteresseerd?
Enthousiast geworden? Solliciteer door je CV en motivatie op te sturen via onderstaande link, of stuur ons een e-mail via [email protected].