Senior Online Marketeer

Bouw jij mee aan de sterke groei en het succes van Babilou Family binnen de Nederlandse markt? Als Senior Online Marketeer ben je zowel strategisch als uitvoerend verantwoordelijk voor al onze digitale marketingcampagnes.

Bouw jij mee aan de sterke groei en het succes van Babilou Family binnen de Nederlandse markt? Als Senior Online Marketeer ben je zowel strategisch als uitvoerend verantwoordelijk voor al onze digitale marketingcampagnes. Weet jij precies hoe je via de juiste kanalen en middelen zowel ouders als potentiële medewerkers kunt bereiken? Wacht dan niet langer en solliciteer!

Dit ga je doen

Als Senior Online Marketeer ben je verantwoordelijk voor het bepalen van de juiste digitale marketingstrategie voor al onze labels, met als doel de merkbekendheid te vergroten en leads te genereren. Je kunt lange termijn doelstellingen vertalen naar korte termijn marketingstrategieën voor onder andere SEA/Google Ads, social media, video, programmatic advertising, affiliate- en influencer marketing.

Je houdt rekening met de volledige customer journey en experimenteert voortdurend om de optimale kanaalmix en campagne-instellingen te vinden die zorgen voor de gewenste groei en merkbeleving. Je bent verantwoordelijk voor de verdeling van het online marketingbudget en weet de juiste balans te vinden tussen de kwaliteit van de gegenereerde leads en de CPL.

Je deelt je inzichten graag door middel van dashboards met de organisatie om de impact van de campagnes te tonen en neemt andere stakeholders mee in jouw visie. Daarnaast ben je continu op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de branche. Het monitoren van campagnes, concurrentieanalyse en het identificeren van verbeterkansen behoren tot je dagelijkse taken.

Verder werk je nauw samen met reclame- en mediabureaus en andere interne disciplines, zoals sales, customer service, operations, content marketing en communicatie, om samen het maximale resultaat te behalen.

Over Babilou Family 
Babilou Family, opgericht in 2003, is de snelst groeiende kinderopvangorganisatie (nummer 1 op de Europese kinderopvangmarkt) met locaties in 10 landen, waaronder Nederland. Wij geloven dat een goede start voor ieder kind bijdraagt aan een betere wereld. Samen met ruim 2.500 collega's werken we elke dag op meer dan 300 locaties aan onze gemeenschappelijke missie. Door aandacht, zorg en spelenderwijs leren, helpen we kinderen zich te ontplooien en uit te groeien tot betrokken mensen. Met vier unieke kinderopvang labels in Nederland, elk met een eigen sterke werkwijze – BLOS, BijdeHandjes, Zein en Zonnekinderen – voldoen wij aan verschillende opvangwensen van families met kinderen van 0 tot 13 jaar.

Wij bieden jou

  • Een fulltime contract voor 36 uur;
  • Een prachtige werkplek in een modern kantoor in Nieuwegein, met de mogelijkheid om in overleg een dag vanuit huis te werken;
  • Een passend salaris, afhankelijk van je werkervaring en opleiding;
  • 8% vakantiegeld, 4% eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, pensioenbijdrage en een bedrijfsbijdrage voor de zorgverzekering;
  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid binnen je functie;
  • Een informele en dynamische werkomgeving;
  • Leuke, prettige en zeer gemotiveerde collega's;
  • Dagelijks een biologische en uitgebreide lunch op kantoor;
  • De keuze tussen een Apple MacBook Pro of een HP Windows laptop;
  • 12,5% personeelskorting als je je kind naar één van onze kinderopvangcentra brengt;
  • Diverse mogelijkheden voor professionele ontwikkeling, waaronder een opleidingsbudget.

Dit ben jij

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Google Ads, paid social, video, programmatic advertising, affiliate- en influencer marketing, bij een bureau of aan klantzijde. Kennis van andere marketingkanalen is een pre;
  • In staat om touchpoints te identificeren en meetbaar te maken, met als doel een vollediger beeld van onze customer journey en de effecten van onze campagnes te krijgen;
  • Je hebt kennis van Google Analytics, Tag Manager, Google Ads, DV360, Facebook Business Manager en TikTok Business Manager;
  • Dankzij jouw kennis ben je in staat onze bureaus te challengen en bij te sturen, om zo de performance en effectiviteit van onze campagnes te verbeteren;
  • Sterk in zowel de Nederlandse als Engelse taal (in woord en geschrift);
  • Communicatief zeer vaardig. Het schakelen met verschillende stakeholders en domeinen is voor jou geen probleem;
  • In staat om eigen initiatief te tonen, verantwoordelijkheid te nemen en niet bang voor trial-and-error;
  • In staat om in mogelijkheden en oplossingen te denken;
  • Ervaring met marketing automation (Hubspot) is een pre.

Enthousiast geworden? Solliciteer door je CV en motivatie op te sturen via onderstaande link, of stuur ons een e-mail via [email protected].

De vacature staat niet open voor bemiddeling door bureaus, acquisitie wordt niet op prijs gesteld.